Кожна дитина знайома з грою, яка притаманна самій природі її віку. Граючись, дитина занурюється в ситуації, які відражають епізоди реального життя. " Гра, - писав видатний педагог В.О.Сухомлинський, - це шлях дитини до пізнання світу, в якому вони живуть, це іскра, яка запалює вогник допитливості". За своєю суттю, гра - це тренажер, на якому виробляються вміння і навички, розкривається творчий потенціал дитини, створюються умови для активного обміну знаннями. Багаторічний досвід педагогічної діяльності свідчить, що ігрові форми проведення заходів з учнями завжди приносять справжнє творче задоволення? Позакласна робота з фізики — важлива складова частина
навчально-виховного процесу школи. Вона відкриває широкі можливості як для прояву педагогічної творчої ініціативи вчителя,
так і для реалізації різноманітної пізнавальної самодіяльності учнів. Вся сукупність позакласних заходів допомагає вчителю краще
пізнати індивідуальні особливості своїх учнів, виявити серед них обдарованих, які мають підвищений інтерес до фізики, і всіляко
спрямовувати розвиток цього інтересу. Нерідко позакласна робота буває тим першим дослідним майданчиком, де зароджуються і
перевіряються нові методичні ідеї, пов'язані з удосконаленням змісту і методів навчання, впровадження в навчальний процес оригінального
фізичного експерименту. Роботи фізичного практикуму, фронтальні лабораторні роботи, експериментальні задачі, навчальне кіно були
впроваджені в практику навчання через позакласну роботу. Уміло й цікаво проведені позакласні заняття розширюють і
вдосконалюють знання учнів, набуті в процесі навчання, підвищують їхній інтерес до предмету. Вони розвивають ініціативу учнів, вносять
елементи дослідництва в їхню роботу, привчають до самостійної творчої праці, допомагають обрати майбутню професію.
При аналізі навчально-виховної спрямованості позакласної роботи з учнями необхідно керуватися принципом єдності завдань
класної і позакласної роботи з фізики. Тому-то позакласна робота в більшості випадків нерозривно пов'язана з навчально-виховним
процесом, здійснюваним на уроках, і ґрунтується на знаннях, навичках і уміннях, набутих під час навчальних занять. У свою чергу
позакласні заняття збагачують і поглиблюють знання, яких учень набув на уроці. Відомості, здобуті на цих заняттях, дають змогу
учневі доповнювати в класі відповіді товаришів, наводити цікаві приклади, виконувати складні досліди. Адже позакласні заняття
можуть охоплювати питання, що виходять далеко за межі програми